onsdag den 15. juli 2015

SOMMERHUS HEXIES

Vejret var ikke hele tiden det bedste i sommerhuset i sidse uge, det gav god tid til håndsyning. Først fik jeg et lille hurtigt projekt af vejen sammen med min datter Emma på 17. Invitation til fest med dress code: hovedbeklædning. Vi lavede 6 blomster af 1.5 cm Hexies & syede dem sammen 2 & 2. Syede en bobbypin fast bagpå, & hey presto min hårpynt var klar.



Dette var hurtigt for hånden, & jeg kastede mig over en gammel UFO. For et par år siden købte jeg 6 pakker minicharms (2.5x2.5 inch) fra Moda, kaldet "Marmelade" designet af Bonnie and Camille. Minicharms passer lige til 2.5 cm Hexies, og jeg spilder ikke tid på at skære/klippe hjørnerne af, men limer dem på som firkanter.

Med 6 pakker minicharms er der nok til at sy en blomst omkring en eller anden rest til midten. Jeg har haft 40 færdige blomster liggende i sommerhuset et års tid, nydt at ae dem & lægge planer for deres fremtid men vidste ikke rigtig hvad de skulle blive til.
Jeg faldt så over et bundt ensfarvede FQ i skønne pasteller på tur til England & vidste at blomsterne havde fået vokseværk. 12 hexies mere i en ekstra ring omkring blomsten, nu begyndte det at ligne noget brugbart. Når de bliver "voksne" & færdige skulle der være nok til et hyggetæppe i bedste sommerhus stil. Planen er pt. at sy dem sammen som på dette næste foto, med en eller anden low volume hvid/lysegrå fra mit lager. Da jeg kun "må "sy på det når jeg er i sommerhuset, er det nok ikke et af de projekter jeg får hurtigst færdig; men jeg skal nok holde jer opdateret omkring det.


2 kommentarer: